







Probablement ha estat la generació més viatjada i preparada que coneixem. Així que, tenint en compte com són i què fan, repassem algunes de les assegurances més sol•licitades per aquests joves: Són 100% digitals. Inconformistes. Des que van néixer ja han passat, almenys de manera conscient, dues crisis: la de la construcció en 2007 i l'actual. I és que, el 53% dels llocs perduts pel coronavirus els ocupaven menors de 35 anys. Aquests joves tenen entre 25 i 35 anys i són ‘millennials’. Una generació tocada per les crisis i en la qual, el mantra “postergar tot, una altra vegada” sembla que el portin tatuat.
És una generació que s'ha adaptat a la incertesa com a forma de vida. La seguretat laboral, els contractes indefinits o comprar-se una casa han sortit dels seus plans a curt termini. Probablement, les possessions més segures de les quals disposen siguin una mascota i l'experiència de vida que els ha atorgat viatjar.
La resta ha estat enllaçar contractes laborals. I per la incertesa que els envolta, la contractació d'assegurances es converteix en una garantia.
Què busquen els millennials?
Assegurança de viatges: cada vegada són més els joves que decideixen fer-se una pòlissa de viatges. Han comprès que són productes molt econòmics en comparació amb les prestacions que ofereixen.
Assegurança de cotxe o moto: aquest tipus d’assegurança no el contracten només perquè sigui obligatori, sinó per protegir-se d'un accident, indemnitzar a la persona afectada si el cotxe té una avaria o facilitar una grua si el vehicle et deixa tirat enmig de la carretera.
Assegurances per a mòbils o tauletes: la tecnologia és una de les eines de treball d'aquesta generació i assegurar-la es converteix en un pas natural per a ells/es.
I com arribar als millennials?
Tant asseguradores com corredories han d'arribar a aquesta mena de consumidors en diferents entorns. Per a això, és important entendre com pensen. A més d'estar hiperconectat/da, el millenial necessita la hiperpersonalització, és a dir, que es dirigeixin a ell/ella. De fet, segons l'Informe Capgemini Efma 2020 “recomana a les asseguradores que, per continuar resultant interessants als clients, han de connectar millor amb els prenedors de les seves pòlisses, oferint-los una relació hiperpersonalitzada i centrada en l'experiència. En poques paraules, les asseguradores han d'oferir els productes adequats, en el moment oportú i pels canals més convenients”.
Però quins són aquests canals i com són les cerques?
Des de 2009, l'Estudi Anual de Xarxes Socials d’IAB analitza el comportament dels usuaris en xarxes. D'aquest informe s'extreu que investigar en RRSS abans de realitzar una compra, continua sent un fet: el 59% dels usuaris declara fer-ho. Per a això, les xarxes socials més utilitzades per investigar continuen sent Facebook (encara que en 2019 va baixar) i Instagram, que agafa força.
Connectar amb una de les generacions més preparades de la història i fer comprendre l’assegurança, no sembla tasca fàcil. No obstant això, no hauríem d'oblidar-nos que els ‘millennials’ no estan tan allunyats com semblen. Tenen mascotes i les asseguren. Viatgen i asseguren els seus viatges. Tenen cotxes o motocicletes amb les seves respectives cobertures. I l'assegurança té opcions per a ells.
Si ets jove i estàs buscant una assegurança que s'adapti a les teves necessitats, contacta amb nosaltres i t'assessorarem.