







Gestionar una comunitat de veïns no és una tasca senzilla. Habitualment, sorgeixen problemàtiques que cal solucionar de forma eficient i amb agilitat. En aquest sentit, la figura de l’administrador de finques cada vegada pren un major protagonisme. Es tracta d’un professional que compta amb la formació i especialització adient per encarregar-se de la gestió dels béns de la comunitat, assegurar el bon funcionament i manteniment de les instal·lacions, assessorar els propietaris i al president de la comunitat, entre altres tasques. Tot amb l’objectiu de garantir la correcta administració de la finca.
Però, a banda de les obligacions del dia a dia, aquest professional ha d’enfrontar-se i lidiar amb tota una sèrie de contratemps bastants freqüents. Els principals incidents que acostumen a produir-se a les comunitats de propietaris són:
Deutes i impagaments
Es tracta d'un dels problemes més comuns que poden aparèixer en aquest context. Aquest tipus d’incident pot influir més o menys en els comptes de la comunitat, en funció del nombre de veïns d'aquesta. A menor nombre, major problema. Bàsicament perquè, en un edifici amb pocs veïns, tenir només un que no aboni les quotes pot suposar un maldecap important a l'hora de fer front als pagaments habituals de la comunitat.
Davant de l'impagament per part d'un veí, l'administrador de finques és l'encarregat d’implementar els protocols establerts, calmar els ànims i seguir vetllant pel bon funcionament de tot el conjunt. En cas de persistir els impagaments, assessorarà i ajudarà a posar en marxa els mecanismes legals necessaris per recuperar els ingressos de la comunitat.
Reformes i obres
Aquests tipus de propostes també solen provocar desacords entre els veïns. Una obra en una zona comuna com la façana o el canvi o instal·lació de l'ascensor (així com en espais particulars) pot suposar un desemborsament extra i per tant, una probable discussió entre tots els propietaris.
Com intervé l'administrador? Doncs, acostuma a presentar-se a la junta de veïns on es decideix l’obra per assessorar i informar a tots els propietaris sobre la conveniència d’aquesta. També, presentarà diferents opcions pressupostàries per fer front a la despesa i assessorarà sobre els permisos necessaris per posar-la en marxa.
Humitats i goteres
Aquest clàssic es converteix en una font inesgotable de conflictes. En més d’una ocasió, les humitats i goteres són responsables d'alguna topada incòmoda a les escales i ascensors dels edificis. En aquest tipus de casos, el problema sorgeix a l'hora de decidir el causant del dany i per tant, el responsable de la reparació.
Davant aquestes situacions, l'administrador simplement tractarà d'intervenir i assegurar-se que els implicats informin les seves respectives assegurances. Seran els pèrits els encarregats de decidir qui ocasiona el problema. En cas de veure’s implicada una zona comuna, s'encarregarà de contactar amb l'assegurança de l'edifici i gestionar els parts i tràmits necessaris.
Avaries i manteniment en zones comuns
Freqüentment, poden aparèixer desperfectes a les zones comunes. El fos de llums, danys en portes o l'avaria dels ascensors, normalment, són els més habituals. En aquests casos, es recorre al règim intern de la comunitat per conèixer l'actuació que s'ha de dur a terme.
Aquí l'administrador s'encarrega de gestionar aquestes incidències, així com assegurar la revisió i el manteniment de les zones comunes. Habitualment, s’acostumen a contractar serveis de neteja, jardineria o manteniment i el professional vetlla pel compliment d'aquests contractes.
Sorolls
Música a tot volum ben entrada la matinada, obres domèstiques a primera hora del matí d’un diumenge... Aquest tipus de sorolls alteren el descans de la resta de propietaris i òbviament són motiu de discòrdia. Davant aquesta situació, en primera instància, el president transmet la queixa i intenta buscar una solució amistosa. Però, no sempre funciona. És llavors quan l'administrador intervé, encarregant-se de prendre les mesures legals oportunes per fer front al problema.
Ocupacions il·legals
Des de fa uns quants anys, cada vegada es produeixen de forma més recurrent. Però, com s’ha de procedir? Si algun dels habitatges de l'edifici es veu ocupat de manera il·legal, d’entrada ha de ser el propietari del mateix qui s'encarregui de solucionar el problema. Però, en cas que aquests ‘nous veïns’ puguin alterar el bon funcionament de la comunitat, llavors es poden emprendre accions legals de forma conjunta. De nou l'administrador, com a bon coneixedor dels diferents procediments, serà l'encarregat d'assessorar els veïns sobre els passos a seguir.
A Grup Bueso disposem de grans professionals dedicats a l’administració de finques que us ajudaran a resoldre qualsevol d’aquests incidents amb el màxim rigor i professionalitat. De fet, posem a la vostra disposició un triple servei: a banda de l’esmentat relacionat amb l’administració de comunitats, també us oferim el de corredoria d'assegurances i assessorament jurídic. Tot amb l’objectiu de facilitar-vos una gestió integral. Si requeriu aquests serveis; no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres!