







A Grup Bueso som una corredoria especialitzada en assegurances per a particulars i empreses, i també disposem d’un servei d’advocat d’assegurances. Però, en aquesta ocasió, ens centrarem en un altre àmbit del nostre negoci: l’administració de finques.
Sens dubte, en el dia a dia poden sorgir diversos problemes en una comunitat de veïns que necessiten ser resoltes. Els més comuns són els relacionats amb la morositat i els conflictes de convivència entre els mateixos veïns. Un exemple són els derivats de l'existència d'animals de companyia, especialment gossos. Tot i que la majoria acostumen a solucionar-se per la via amistosa, alguns requereixen una resolució per la via judicial.
A tot això, a més, cal afegir un possible increment dels casos de morositat com a conseqüència directa de la pandèmia. Però, referent a aquesta qüestió Sílvia Macià, responsable del Departament d'Administració de Bueso i administradora col·legiada al Col·legi d'administradors de Barcelona i Lleida, puntualitza: “S'ha notat, però, de moment no excessivament. Com a part de la nostra filosofia d'empresa, intentem empatitzar amb la situació de cada propietari; buscant solucions que es puguin adaptar perquè el propietari pugui fer front als pagaments de la comunitat i no s'acumuli morositat. De vegades es pot ajornar, fraccionar, oferir un acord de servei a la comunitat a canvi com per exemple, la neteja, entre altres”.
Solució a les incidències de convivència veïnal de forma àgil i resolutiva
En aquest sentit, comptar amb la figura professional d’un administrador de finques és clau per solucionar aquest tipus de problemàtiques d’una forma resolutiva, transparent, àgil i objectiva; generant confiança en el client. Entre els avantatges de comptar amb aquest professional cal destacar: l’organització i control de forma eficaç de tots aquells assumptes de la comunitat de forma professional, tant si es tracta de la gestió econòmica ordinària o extraordinària de la comunitat; el control dels manteniments i de les despeses comunes; així com la resolució de possibles conflictes entre propietaris, assegura Macià.
En aquesta línia, un aspecte a destacar és que, des del Grup Bueso, ens encarreguem de gestionar l'administració de finques sense acords amb terceres empreses per evitar un sobrecost a la finca. A més, portem a terme la nostra tasca, incloent-hi aspectes tan importants com: “les remeses dels rebuts mensualment segons necessitats econòmiques puntuals dels propietaris (dia, mes, imports, etc.); la negociació amb els proveïdors del pagament fraccionat de les despeses de reparacions, manteniments o obres, en cas de ser necessari; i el tancament de comptabilitats de forma mensual així com la conciliació amb els bancs, per poder comprovar que els cobraments i pagaments es facin de forma correcta”, assenyala Sílvia Macià.
Però això no és tot. Des de Grup Bueso, com comenta la nostra responsable del Departament d'Administració: “També ens encarreguem de fer reunions de caràcter ordinari intentant que, cada any, s'ajustin a la mateixa data per a cada comunitat. Enguany, atenent a l'excepcionalitat d'aquest exercici a causa de la crisi de la COVID-19, majoritàriament, s’estan portant a terme per videoconferència. Només excepcionalment, amb un màxim de sis persones, s’han celebrat a la comunitat de propietaris o al nostre despatx, garantint totes les mesures de seguretat sanitària".
Altres tasques que tramitem des de la nostra corredoria són: “la gestió d’incidències de tot tipus -obrint expedient amb nombre referència i anotacions, a través de correus o trucades -, per garantir un major control al seguiment i finalització de l'expedient; portem a terme la gestió directa de sinistres amb les companyies d'assegurances; intentem intervenir com a professionals en conflictes personals entre veïns que afectin la convivència a la comunitat; ens adaptem sempre que sigui possible a les necessitats particulars de cada comunitat i cada any realitzem un informe de caràcter anual amb tots els documents originals de la comunitat, relatius a l'exercici actual, que es posa a disposició del president o presidenta per a la seva conformitat”, enumera Macià.
Valor afegit a les gestions de la teva comunitat
A més, com ja hem comentat anteriorment, a Grup Bueso també som corredors d'assegurances i advocats d'assegurances i això aporta un valor afegit molt important a l’hora de portar a terme la nostra tasca com a administradors de finques. En paraules de Macià: “definitivament és un plus, ja que, ens permet gestionar de forma eficient el cercle complet per a una comunitat. És a dir, la gestió ordinària, la gestió de sinistres controlant sempre les cobertures i garanties contractades, així com les consultes jurídiques que es puguin plantejar en una comunitat o les demandes judicials des del propi despatx”.
En definitiva, “els clients obtenen resposta dels nostres professionals, que estan col·legiats als seus respectius col·legis professionals, sense que hagin de recórrer a altres empreses ni preocupar-se de buscar-los. Tan sols, ens indiquen quin és el problema i nosaltres ens posem a treballar”, conclou Macià.
Així doncs, a Grup Bueso el que més ens preocupa és estar al teu costat i oferir-te el servei que et mereixes. En cas de necessitar el nostre assessorament professional, en qüestions relacionades amb la teva comunitat de veïns, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres!