Blog Post

¿Cuantos días tengo para declarar un siniestro?

26 de maig de 2022

los plazos y sus consecuencias

En régimen general, el plazo para comunicar un siniestro es de 7 días desde su conocimiento, a no ser que en nuestra póliza salga especificado otra cosa. De hecho, el artículo 16 de la Ley 50/1980, de 8 de octubre, de Contrato de Seguro, expone lo siguiente:


«El tomador del seguro o el asegurado o el beneficiario deberán comunicar al asegurador el acaecimiento del siniestro dentro del plazo máximo de siete días de haberlo conocido, salvo que se haya fijado en la póliza un plazo más amplio. En caso de incumplimiento, el asegurador podrá reclamar los daños y perjuicios causados por la falta de declaración».


Este acto no se llevará a cabo si se demuestra que el asegurador sabía de la existencia del siniestro por otro medio.


El asegurado o tomador del seguro deberán, además, dar al asegurador todo tipo de informaciones sobre las circunstancias y consecuencias del siniestro. Si no se respeta esta cláusula, no se perderá el derecho a la indemnización a no ser que haya dolo o culpa grave.

 

Pero, ¿de qué se trata la Mala Fe y Dolo?

 

La mala fe es un concepto que implica una conducta que está en discordancia con el imperativo de obrar ética y lealmente. En cambio, el dolo es un término jurídico que implica “voluntariedad” en una acción negativa. Ésta última debe ser determinante para conseguir la aceptación de la otra parte a llevar adelante el contrato. Por tanto, el dolo siempre conlleva la intención de causar daño y mala fe.

 

Volviendo al plazo para comunicar el siniestro, hemos de tener en cuenta que los días pasan muy rápido,  en el caso de los seguros de decesos, tienes que ver si el fallecido tenía la póliza contratada, pues si fallece un familiar cercano y no lo tienes muy claro, debes solicitar un certificado de contratos de seguros de cobertura de fallecimiento, que es el documento que acredita los contratos vigentes en que figuraba como asegurada la persona fallecida y con qué entidad aseguradora. La solicitud no podrá presentarse hasta transcurridos 15 días hábiles desde la fecha del fallecimiento.


Aun así, en rasgos generales, el plazo de comunicación no es 100% estricto y las aseguradoras están obligadas a ampliarlo hasta al menos durante los 5 años siguientes al incidente.

 


cuotas impagadas
25 de novembre de 2024
Quotes comunitàries impagades: com es reclamen? La idea d'una despesa comunitària és invertir més diners en un edifici sense que una sola persona o família hagi d'assumir aquesta inversió. Així, la col·lectivitat permet pagar un producte o servei que suposa un benefici comú a un preu més assequible. Però què passa quan un dels veïns no paga la seva quota de participació ? En la meva comunitat, no tots paguen les quotes Aquest és un problema relativament comú. Normalment, les quotes de veïns tenen el valor just per a cobrir les necessitats bàsiques dels edificis. Per tant, quan algun dels veïns deixa de pagar-les, hi ha un altre o altres que han d'assumir aquests costos si no volen veure compromesa la integritat de la qualitat i els serveis de l'edifici. Doncs bé, en aquests casos no hi ha més remei que instar un procediment monitori de reclamació de quantitats. El procediment està recollit en l'article 21 de la Llei de Propietat Horitzontal. Com reclamar les quotes no pagades Aquest procés consisteix en una reclamació judicial acordada per la junta de propietaris i duta a terme pel president o administrador de la finca. Els passos a seguir són: · Convocar una junta i especificar en els punts del dia "Liquidació i reclamació judicial de les quotes degudes pels propietaris". · Aprovar entre tots que el president o administrador duguin a terme la reclamació judicial. · Que el secretari certifiqui l'acta de la junta. · Notificar la decisió al propietari o propietaris morosos i concedir-li un temps per a pagar-lo de manera voluntària. · Dur a terme la demanda. I si hi ha diversos morosos? Aquest tipus de demandes poden fer-se simultàniament contra un o més veïns morosos. L'única diferència és que caldrà presentar la documentació necessària relativa a cadascun dels veïns deutors. Vull realitzar una demanda d'aquest tipus! Des de Grup Bueso t'ajudem a dur a terme aquest tipus de gestions i t'assessorem en tot el procés. A més, t'expliquem exactament quina informació i documentació necessitaràs en cada pas per a evitar qualsevol imprevist o retard en l'execució.
24 de novembre de 2024
Guia pas a pas per saber com procedir davant d’un sinistre de vehicle amb lesionats
9 de setembre de 2024
Les corredories son empreses independents!
Autor/a David Bueso Mata 9 de setembre de 2024
Escollir l'assegurança no ha de dependre únicament del cost!
9 de setembre de 2024
El sentit comú, la base de la convivència
9 de setembre de 2024
El servei integral disposa de visió global
reduir despesa energètica
9 de setembre de 2024
Reduir la despesa energètica, una bona inversió!
mantenimiento edificios
9 de setembre de 2024
Mantenir els edificis és essencial!
responsabilitat civil instal·ladors
9 de setembre de 2024
responsabilitat civil i robatori d'eines
Més entrades
Share by: